Dekat Tapi Jauh…

Pernahkah anda merasa sesuatu benda itu kelihatan hampir dengan anda tapi sebenarnya ia sangat jauh dari anda…

Aku sendiri pernah merasa dan sedang merasai keadaan tersebut.Aku ingat satu ketika dulu,menyaksikan perlawanan antara AC Milan menentang Liverpool.AC Milan sudah pasti terasa hampir dengan Piala Liga Juara-Juara Eropah apabila mendahului Liverpool dengan 3 berbalas 0.Tapi piala yg rasa hampir di hati penyokong Ac Milan rupanya sangat jauh di tangan mereka.Liverpool berjaya memenangi perlawanan dramatik pada tahun 2005 itu dengan penentuan sepakan penalti..Memang menarik perlawanan itu..

Situasi dekat tapi jauh ni biasalah bagi kita,malah ada je komposer yg mencipta lagu berasaskan perkara ini.Situasi kedua yg aku rasakan dekat tapi jauh ni,bila aku berada di pasaraya.Seringkali aku terlepas untuk ke gerai yg ingin aku tuju disebabkan terlepas pandang.Geram!! kadang2 dua tiga kali aq tawaf pasaraya tersebut baru la jumpa gerai ataupun booth yg ingin aku tuju.Kadang2 gerai tu terletak berhampiran dengan pintu masuk ke pasaraya tu dan AKU X BOLEH PERASAN LAK..Xke namanye dekat tapi jauh..

Untuk benda pulak, tersalah letak ataupun misplace ada

Bukan sahaja situasi,tempat ataupun benda.Malah orang gak kdg2 aku rase dekat tapi jauh jer…Ada ea..hehe..ada kot…entahla..ehe

2 responses to this post.

  1. ala..
    ko nk ckp pasai org yg jauh tp dekat di hati sebeno nyer..
    hahaha…
    trus kepada point utama jer la..
    lalalala~

    redzariz: kita kaya dgn budi bahasa

  2. Tak paham la amar…

    redzariz : ehe.phm2kanla..dkat je kak iqa,xjauh

Tinggalkan Jawapan

