Hati dan Perasaan

Saja..aku malas nak menamatkan trilogi pos aku sebelum ni.apetah lagi aku kekangan masa sekarang..Hari ni,aku kena teman mak aku ke Kursus di Jabatan Veterinari di Ipoh..Haish..bosan aku kursus2 ni..aku belajar plak tentang perkara ni,sepatutnya aku yg memberi kursus..Tapi terbalik plak yg jadi..Tapi xpela,selaku anak yg mendengar kata ibu bapanya..Aku pergila,

Saja juga aku nak merungkai bab hati dan perasaan ni,Setiap manusia mempunyai hati,tapi x semua yg mempunyai perasaan.Perasaan adalah sifat personaliti yg dilahirkan melalui peribadi masing-masing

Semua individu mempunyai perasaan yg berbeza-beza,yg berubah mengikut masa dan suasana.Perasaan juga x semestinya dizahirkan.Kerna ada saja yg perasaan yg dipendam sehingga ke akhirnya.Percayalah,jika kita asyik menyimpan apa yg terbuku di dalam hati kita,nescaya ia juga boleh menjadi barah dalam hati itu sendiri.

Perasaan juga x semestinya perlu senantiasa dizahirkan.Kesilapan dan kealpaan boleh mengundang bencana pada diri sendiri jika tersilap langkah yg diambil.Untuk menghilangkan sesuatu perasaan bukan perkara mudah.Tindakan yg di ambil perlu mendapat sokongan masa dan suasana untuk mengubati perasaan yg sudah luka.

Percayalah perasaan manusia pada hari inilah yg mewarnai dunia agar ia tidak suram dan kelam..

p:s Baca artikel ini dengan perasaan,bukan dengan minda..nescaya anda dapat selami maksud tersiratnya..

2 responses to this post.

  1. Posted by Kak Yong on 16 Disember, 2008 at 8:46 am

    Salam dari adik amar belum diterima dari adik kyong. Bila baca blog ni baru tau. hehehehe…Jiwa ini xkan tenang selagi projek tu tak siap. wawawawawawa!!!

    p/s: mula2 baca entry ni cam biasa je. Tapi ayat last tu jd macam pelik plak. Maksud tersirat? Amar ada masalah dalaman ke?

    redzariz : hehe adik bradik pakat tngok blog saya ea..thanks..x taula..tp yg sy pasti masalah sy dgn org 2 semakin pulih..syukur..

  2. Posted by ieda on 16 Disember, 2008 at 8:24 pm

    perlu ke ak bidas lg psl g dgr cramah tu?eheh..byk kali ak bc..n byk gak ak x fhm..ko tluke ke skng?ad prob ke?cite cket kt ak,

    redzariz :dah x tluke la..thanks coz jd penasihat peribadi aq..lgpun mana aq ad tluke dlm entry ni..owg len ada la..huhu..hrap2 die dh smbuh la

Tinggalkan Jawapan

