Aku ada VIOS

Tapi bukan aku punyala..keh2..mana ada duit nak beli kete2 mahal cam2..Semalam,lepas sahaja pulang daripada kem.Kami semua duduk menginap di Kolej 13.Di blok Pluto..Malam tu aku dah memang berjanji dengan Kalui,nak menghantarnya beserta ngan Kak Dayah dan Adik Ipar Kalui ke KLIA(nak g honeymoon)..Maka aku menantila untuk dijemput menjadi Pemandu Peribadinya buat kali ke 2 dalam sejarah hidupnya  (1st time masa kat Reception ari tu di Ipoh).

Dalam 20 minit selepas tengah malam,Kalui datang menjemput aku dan Badri(Aku ajak Bad teman aku,Kalui x kasi ajak Amer,kalo x aku ajak dia).Kami bergerak la ke kawasan perumahan Kalui.berhenti minum kejap (nak bagi tayar sejuk katanya).Merasala makan maggi goreng yg macam maggi kuah yg dah kembang.

Pulang ke rumah Kalui,di sambut oleh Kak Dayah.Kak Dayah cam kcian2 jek aku kena anta diorag mlm2 ni(x susah mana pun Kak Dayah,lgpun nak dpt VIOS kan..hehe..bekorban la skit).Diorang kemas2 dan kami bertolak dalam pukul 2 lebey.

Suasana dalam kereta,Kalui banyak MELAHA aku..aku tau dia rajin melawat blog aku ni..tapi entri pokok bunga tu..tetap dia x phm mksudnya..keh2.. Di dalam kereta, aku agak segan gak disebabkan MASALAH MENGHAFAL NAMA JALAN ni akhirnya diketahui oleh Kalui dan juga Kak Dayah..siap ada kena perli2 lagi..keh2 x kisahla..janji ADA VIOS

Sampai di KLIA dalam pukul 3(cepat gak.mungkin dibantu dengan suasana jalan yg lengang..) Tampak risau di muka Kak Dayah,dia risau akan kitorang kot..Tapi Kalui..tetap cool..mungkin dah yakin dengan pemandu peribadinya ini..Usai memunggah semua barang miliknya(termasuk periuk nasi),Aku dan Badri mengucapkan selamat tinggal kepada mereka bertiga dan memulakan perjalanan pulang kami..

Akhirnya..AKU ADA VIOS..

p:s Seperti biasa perjalanan balik kami,aku terlajak lagi..kena lalu tol,terpaksalah membayar RM 6.30 untuk menggunakan perkhidmatannya..Suasana balik agak tenang namun disebabkan ketenangan itu,sesekali jarum Speedometer Vios menjangkau angka 150 km/j 120 km/j (masih lagi berhemah)..

4 responses to this post.

  1. Posted by syazwansamar on 19 November, 2008 at 3:22 pm

    ammar
    tibe2 aku teringt
    ko slalu panggil kumbang yg busuk kat sekolah dulu pe eh?

    redzariz: ntah la tp aq ingt ada kumbg bodo yg slalu terbang kat kipas..haha

  2. Posted by bukhari on 21 November, 2008 at 2:29 pm

    yuhoo……….fuyoh!!!!ko ader blog upernye….
    x kabar aq pown….anyway, ble nak blanje aq mkn??? kdai mamak pown jadi..

    redzariz : bole pas menang Royal,ape2 pun bole..hehe

  3. Posted by che ct on 22 November, 2008 at 12:39 am

    masalah menghafal name jalan?? huhuhh mcm tersangat la betul…wakakkaka

    redzariz : eh tapi aq bg jalan ke mines ngan betul..haha

  4. Posted by che ct on 27 November, 2008 at 11:39 pm

    hello memangler…name pun dak upm…adoi…..
    len la kalo ak yg br masuk…
    hhaha..jgn marah yek…

    redzariz: xla mana ada marah2..sabarkan separuh daripda iman

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: