Aku dah boleh bawak kete Manual!!!

Hehehe.mesti ramai antara korang yang gelakbile baca title pos aku ni..tapi ini bukan lawak apetah lagi gurauan untuk aku mainkan..ini betul-betul.Sebenarnya lepas je aku mendapatkan lesen memandu aku(cukup-cukup makan jorr..JPJ kedekut markah).Terus aku tinggalkan pemanduan berkonsepkan manual ini.Di rumah,kereta-kereta(ada 2 je..bunyi je cam banyak) aku x dilengkapi dengan pedal clutch dan ‘gear stick’berangka 1-5,yg ada hanyalah batang gear yg memaparkan huruf P,R dan D.Maka dari situlah aku telah melupakan pemanduan berkonsepkan manual ni.

Banyak kali dah aku kena sound ngan member2 rapat aku,atas alasan bwak kereta auto ni cam PONDAN.Peduli ape aku ngan kata2 diorang.Bile kat trafik light aku gak yg selalu kat dpan.Jimat tenaga.Hanya 1 sahaja kaki yg bertugas.Kaki kiri boleh dok lepak jek..keh2.

Walaupun aku jenis x makan saman dgn kata-kata teman2 rapat aku.Tapi aku tetapkan dalam diri aku,1 hari aku perlu untuk kembali semula pada pemanduan berkonsepkan manual ni..Ceritanya bermula apabila aku mencuba-cuba untuk membawa kereta yg disewa shebby semasa dekat Lubuk Timah.Seperti biasa AKU BERJAYA.Semalam,sekali lagi aku mencuba..dengan membawa kereta kancil biru milik kwan aku dari bangi sampai ke studio kwan aku lagi sorg yg terletak di Kwsn Komuter Serdang.Suasana malam yg sunyi dan jalan yg lengang memudahkan perjalanan aku.Apa yg pasti..AKU DAH MAMPU BAWAK KETE MANUAL..hehe.Bagi aku itu satu benchmark untuk diri aku sendiri.Jadi sekarang aku dah mampu bawak kete manual or auto,moto yg pakai clutch tangan pun aku dah boleh.Puas rase hati ni.

p:s Lagi puas pas tengok game arsenal vs spurs smalam..dramatik..memg rugi kalo x tengok..redknapp wat lipat bak kata farouq membe abg rased..tp memg btul.redknapp memg buat magic kat team spurs..power2

2 responses to this post.

  1. Posted by ieda on 31 Oktober, 2008 at 2:07 am

    tahniah la kn dh dpt drive yg manual..tp perlu ke ko msg kt kul 2 pg just nk bgatau 2 je?eheh..mst sbb tlalu excited kn..sbb lme bgelar…. (phm2 le)eheh

    redzariz : sebab lama berggelar ape?ayat x abes la ieda..satu pencapaian kena la bgtau..hehe

  2. Posted by redapples on 1 November, 2008 at 4:10 pm

    amar akhirnya….. gitew

    redzariz..yela pasni boleh i pinjam kenari u tu..hehe

Tinggalkan Jawapan

