Muka confidence!!

Arini aq baru je tamat 1 paper sedangkan orang lain ada yg dah nak balik dah.Tamat je paper nutrisi,aku dan rakan2 menuju ke Maulana Food Court untuk menikmati hidangan nasi lemak dengan sambal paru(pergh..sambal paru die,aku berani jamin korang kalo boleh pasti nak tambah lagi).Bersembang mengenai pembentangan subjek Keusahwanan Pertanian yg telah kami lakukan 2 minggu lalu.Perkataan yg keluar daripada mulut teman aku yg membuatkan aku cukup tertarik ialah Muka Confidence.

Bercakap mengenai muka confidence itu sebenarnya dikaitkan dengan kumpulan kami yg telah membentangkan mengenai projek kami dengan cukup yakin ,WALAUPUN SEBENARNYA PROJEK TERSEBUT HANYA DI ATAS KERTAS.hehe…Betapa yakinnya kami sehinggakan kami mendapat pujian daripada pensyarah disebabkan ketilitian kami melaksanakan dan membentangkan projek yg telah dirancang.Seperti biasa,aku yg difokuskan dalam situasi ini.hehe..

Mungkin apa yg mereka kurang sedari sebenarnya untuk membuat Muka Confidence sewaktu pembentangan ataupun berucap tidaklah sesukar mana.Aku yakin kalian pasti pernah buat Muka Confidence ni waktu bersembang dengan kawan2..Jadi,ape yg susah?Hanya perlu tambahkan penggunaan ayat formal maka jadilah Muka confidence tersebut..

Cuma untuk merealisasikannya,bagi aku yg lemah dalam aspek pengucapan awam ni.Kita perlulah mempunyai latihan yg berterusan.Aku sendiri pernah merasai pengalaman apabila latihan tidak setimpal ataupun pabila dah lama x berlatih..pastinya keputusannya tidak memberangsangkan.Pengalaman banyak mengajar aku yang masih setahun jagung ni.

Jadi kesimpulannya..”JOM TURUN TRAINING ROYAL”hehe

p:s Aku baru je abes 1 paper.Ada  5 PAPER lg menanti..hehe

One response to this post.

  1. Posted by redapples on 29 Oktober, 2008 at 6:44 pm

    wah baru setahun jagung dalam pengucapan awam dah dapat top 3 best speaker overall debat FOMCA 2008. Huiyooooo boleh la berguru dengan ko lepas ni.

    p/s : aku gian nak berdebat nie!!!! cepatlah mr presiden buat training…..

    redzariz : banyak lagi yg perlu dipelari.kalui jua yg perlu dicari..hehe..aq ada 5 paper lg ok..huhu

Tinggalkan Jawapan

